יום שישי, 10 באוגוסט 2012

נפלאות ה-WEB2


החלום הולך ומתגשם...המרחב הכיתתי הווירטואלי רוקם עור וגידים....

הקמת בית ספר ווירטואלי אישי נראה לי לא מזמן כפנטזיה לקוחה מ"עליזה בארץ הפלאות". אי-טיצ'ר ווימבה ופלטפורמות למידה מרחוק דומות דורשות תקציבים מכובדים ,לכן הן יכולות לתת מענה לגופים גדולים ומאורגנים בלבד.

אך במעלה הלמוד המתוקשב במסגרת התואר השני בחינוך ותקשוב, תוך כדי חשיפה ומחקר בפתרונות ווב 2 לבניית היחידות המתוקשבות , נחשפתי ליישומים השיתופיים של גוגל  וגיליתי את מרחבי וויקי. וויקי, שם מוזר,שפירושו בהוואית "מהר",מרמז על המהירות בה אדם יכול לפתוח לעצמו מרחב דיגיטלי ולהשמיע את קולו.

וויקי מאפשר ניהול כתה יעיל וידידותי למורים בו בזמן שהתלמידים יכולים להלעת תוצרים ולעבוד בצוותא בקלות ויעילות מרביים. אך למרות יתרונותיו הרבים של וויקי, הוא אינו יכול להוות תחליף לגוגל סייטס  המאפשר עבודה שתופית יוצאת מן הכלל באמצעות יישומי האויפיס השתופיים.

המסקנה שלי אם כן, היא שכתה ווירטואלית מיטבית, מצריכה שילוב של גוגל סייטס ווויקי, ממש כמו ספר וחוברת עבודה: כך יצרתי את המרחב הדיגיטלי ביחידה המתוקשבת של דר. אתי כוכבי.

בדוגמה שלפניכם, נתן לראות שהצגת הנושא והעבודה השיתופית של התלמידים נעשית באמצעות גוגל סייטס . בדוגמה זו, התלמידים, תוך כדי עבודה שתופית, משווים בין אספקטים שונים של תרבויות אמריקה וסין כפי שמוצגות בספור "חוקי המשחק" של עמי טן. התוצרים הסופיים והצגםתם בפני הפורום הכיתתי יעשו בוויקי   למטרת דיון וסכום הנושא.

בדוגמה מטה נתן לראות דוגמה של תוצר שנתן להעלות בוויקי להשוואת שתי תרבויות באמצעות אפליקציה flipsnack כפי שנתן להסיק מהספור "חוקי המשחק" של עמי טן.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה