בין הנושאים שיוצגו בכנס השנה: דרכים לטפוח מצוינות, תלמיד מחונן ותלמיד מצטיין, תוכניות לימוד מובילות, חינוך מוסרי וערכי וכמובן למידה מתוקשבת וטכנולוגיות מתקדמות.
בהיותו כנס בינלאומי,התבקשנו להגיש את הצעת הרציונל של היחידה המתוקשבת
שלנו בשפה האנגלית והמתנו בקוצר רוח לתשובה. אתמול בדיוק ביום הולדתי, הבשורה
המשמחת הגיעה: דר חוה וידרגור , יושבת ראש המרכז למצוינות בארץ הודיעה לנו שההצעה
שלנו התקבלה ואנו מוזמנות להציג בירושלים בפני אנשי חינוך בין-לאומיים. ההרצאה
שלנו תערך 25 דקות ותוצג תחת הנושא של טכנולוגיות מתוקשבות.
אני מתכבדת להציג בפניכם את הרציונל בשפה האנגלית כפי שיוצג בפני
משתתפי הכנס:
Sight
& Blindness in the Technological Age:
An Interdisciplinary E-Learning Unit
An Interdisciplinary E-Learning Unit
Livia Lobel, Janna Gartsblit, Liat Arad, Ronit Hanoch
MA
Students at Or Yehuda Academic Center
In
our multicultural era when the whole world becomes a global village there is an
increasing need for the learners' awareness to openness and tolerance. In the
digital world the visual sense of sight has become much more significant in our
daily life. This unit presents a learning model for interdisciplinary learning
that will introduce the subject of sight, its limitations and solutions for
blind people from the time of Louis Braille to the present. We chose to develop
a learning interdisciplinary holistic unit for Junior High School students (8th-9th
graders) in our desire to appropriate it to the global world, where borders
blur, and focus on one particular subject from different angles. This unit
combines four subjects: Science, English & Hebrew Languages and Technology.
Each subject presents the content from its own domain aspiring to integrate it within
the multi-disciplinary system. This unit
is developed as an a-synchronous computerized lesson, meaning that the learning
process takes place from each learner's home computer in the individual
flexible time within a limited frame time (two weeks) for the whole group. There
is a possibility of peer learning and support from other learners and the
teachers through Facebook Platform. At the end of the unit the students are asked
to evaluate the products of their colleagues in the group and reflect on their
process of learning throughout the whole unit.
בהחלט מרגש. מחכה לכנס זוהי חידה בעיניי, מקווה שנצליח להציג את הרציונאל והביצוע באופן ברור, ושההתלהבות לא תהא רק שלנו.
השבמחקנקווה,כן נקווה...ונתכונן:)
השבמחק